“ORİGAMİ’NİN BANA BİR FAYDASI VAR MI Kİ YAPAYIM?”

“ORİGAMİ’NİN BANA BİR FAYDASI VAR MI Kİ YAPAYIM?”
DİYORSANIZ:
ü Beynimin sağ ve sol yarım kürelerinin çalışmasını sağlayacak,
ü El ve parmak küçük kas gelişimimi hızlandıracak ve el-göz koordinasyonumu gelişmesini sağlayacak,
ü Artık sıra dışı düşünebileceğim,
ü Etrafımdaki eşyalara farklı yönlerden bakabileceğim,
ü Üç boyutlu düşünebilme yeteneğim olacak,

ü BÖYLECE HEM MATEMATİK HEM DE DİĞER DERSLERİMİ DAHA KOLAY ÖĞRENECEĞİM…



ARAŞTIRMALARDA ORİGAMİNİN;
Matematik konularının anlaşılmasında kolaylık sağladığı,
Origami etkinliklerinin en çok geometrik şekilleri algılamada etkili olduğu,
Uzun işlem adımlarının olduğu ve karmaşık olan şekillerde zorlanıldığı,
Etkinlikler sırasında öğrenciler tarafından bazı terimlerin görselleştirilebildiği sonuçlarına ulaşılmıştır.
Bu sonuçlara dayanarak aşağıdaki öneriler getirilmiştir:
1. Okullarda origami kulüpleri kurulabilir.
2. Özellikle geometrik şekiller, kesirler ve simetri konularında origamiden faydalanılabilir.
3. Origami konunun işleniş sürecinde kullanılabileceği gibi ünite sonunda değerlendirme aracı olarak da kullanılabilir.
4. Etkinlikler sırasında matematik konularına vurgu yapılması işe yarabilir. Örneğin “kağıdı ortadan ikiye katlıyoruz yerine” “kare kağıdımızı sağ üst köşegeninden bir bölü iki oranında katlayalım” ifadesinin kullanılması daha işlevsel olabilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SADAKO SASAKİ’NİN HAYAT ÖYKÜSÜ

ORİGAMİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ

DÜNYADA ORİGAMİ ÖRNEKLERİ